W dniach 08.05 - 10.05.2019 roku odbyła się trzydniowa wycieczka szkolna. Tym razem celem naszej wyprawy była malownicza Kotlina Jeleniogórska. Podróż minęła nam szybko i w godzinach przedpołudniowych rozpoczęliśmy zwiedzanie Jeleniej Góry. Prawdziwą atrakcją były Wrota Czasu. Wędrowaliśmy przez podziemne korytarze w czasie i przestrzeni, poznając historię Jeleniej Góry oraz Karkonoszy. Przekraczaliśmy kolejne bramy czasoprzestrzeni. Za każdą z nich widzieliśmy różne czasy i światy. Następnie ruszyliśmy do Szklarskiej Poręby. Po drodze mieliśmy okazję podziwiać Karkonoski Park Narodowy z Wodospadem Szklarskim. Dzień drugi upłynął nam pod znakiem turystyki wspinaczkowej i historii. Rankiem pełni zapału ruszyliśmy czarnym szlakiem biegnącym miejscami po tzw. Zbójeckich Skałach. Ostatecznym punktem naszej wspinaczki był zamek Chojnik.

Zwiedzaliśmy jego ruiny, a następnie udaliśmy się na wieżę, skąd podziwialiśmy malownicza panoramę Karkonoszy. Następnie wyruszyliśmy do Karpacza. Tu zwiedzaliśmy lokalna atrakcję – świątynię Wang oraz spacerowaliśmy po tym niezwykle malowniczym miasteczku. W trzecim dniu czekały na nas dwie atrakcje. Pierwszą z nich była Huta Szkła Kryształowego Julia. To miejsce, w którym splata się historia, piękno szklanych arcydzieł i ręczny proces produkcji. Podczas zwiedzania doświadczyliśmy tego wyjątkowego przedstawienia jakim jest wytwarzanie kryształu. Drugą atrakcją były Sztolnie w Kowarach. Tu podążaliśmy tajemniczą i magiczną ścieżką odkrycia, przez XII-wiecznych Gwarków – Walonów, rud żelaza i innych cennych kruszców. Zobaczyliśmy bogatą ekspozycję związaną zarówno z geologią Sudetów jak i górniczymi technikami wydobycia. W godzinach popołudniowych wyruszyliśmy w podróż powrotną do domu. Do Olszowej dotarliśmy wieczorem zmęczeni, ale pełni wrażeń.