POWRÓT DO PRZESTRZENI PUBLICZNEJ, cel warsztatów:
- Uczeń zna aktualne przepisy dotyczące zachowania dzieci w związku z epidemią
- Uczeń wie, jakie środki ostrożności stosować, by chronić przed zakażeniem siebie i innych
- Uczeń wie jakim zagrożeniem jest koronawirus, zna jego charakterystykę
- Uczeń wie jak odpowiedzialnie i asertywnie zachowywać się w miejscach publicznych w związku z epidemią
AKCJA MOTYWACJA, założenia merytoryczne i cele programu:
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania własnych emocji:
- jak czują się uczniowie?
- jak radzą sobie z emocjami w izolacji?
- co jest dla nich najtrudniejsze?
- Pogłębianie świadomości swoich mocnych stron i uzdolnień,
- Zachęcenie do samorozwoju i poszukiwania pasji,
- Budowanie pozytywnego obrazu samego siebie,
- Motywacja jako czynnik sprzyjający efektywnemu uczeniu się:
- skąd brać motywację?
- jak pokonać zmęczenie?
- Metody motywowania do nauki i zdobywania wiedzy,
- Odbudowanie relacji z rówieśnikami i nauczycielami – ważna rola komunikowania się i tworzenia trwałych więzi,
- Trening kreatywnego rozwiązywania problemów i radzenia sobie w sytuacjach stresowych.